Textová podstrana
Čl. 1
Úvodné ustanovenia
Interná smernica o postupe pri prevencii, vzniku a riešení krízovej situácie v škole na SSŠŠ, M.C.Sklodowskej 1, Bratislava.
Túto internú smernicu (ďalej IS) vydáva riaditeľka SSŠŠ, M.C.Sklodowskej 1, Bratislava, PaedDr., Mgr. Silvia Jakabová, ako neoddeliteľnú súčasť Školského poriadku. IS je vypracovaná v súlade so Zákonom 245/2008 Z. z., o výchove a vzdelávaní (školský zákon), ktorým sa dopĺňa Trestný zákon SR. Na jeho základe pribudol do Trestného zákona nový trestný čin nebezpečného elektronického obťažovania, a to s účinnosťou od 1. júla 2021.
Smernica bližšie a podrobnejšie charakterizuje uvedenú problematiku v nadväznosti na príslušné ustanovenia školského poriadku týkajúce sa bezpečnosti a ochrany fyzického i duševného zdravia v školskom prostredí, a to v kontexte krízového manažmentu školy, vymedzenia prístupov a metód, opatrení a postupov v rámci krízovej intervencie.
Interná smernica je záväzná pre všetkých zamestnancov a žiakov školy.
Čl. 2
Prevencia
Prevencia je chápaná ako súbor intervencií a opatrení s cieľom zamedziť či znížiť výskyt a šírenie škodlivosti účinkov užívania alkoholu a nealkoholových drog, šikanovania, sociálno-patologických javov, HIV/AIDS, tehotenstva v mladom veku, sexuálneho zneužívania, obchodovania s ľuďmi.
Dôležitou súčasťou vplyvu na mládež v oblasti prevencie je rozvíjanie pozitívne orientovaných aktivít za účasti pedagógov, psychológov, výchovného poradcu i rodičov.
Čl. 3
Ciele prevencie
Pod cieľmi prevencie rozumieme spôsob, akým prevenciu realizujeme, a ktorým sme sa rozhodli cielene na žiakov pôsobiť. Základnými cieľmi prevencie na SSŠŠ, M.C. Sklodowskej 1, Bratislava sú:
- Poskytnutie základných informácií o drogách:
- Poskytnutie informácií o vplyve drog na zdravie človeka, o ich nebezpečenstve a škodlivosti.
- Podporovanie rozvoja sociálnych zručností, najmä schopnosti rozhodovania, komunikačných zručností, schopnosti čeliť sociálnemu tlaku a vedieť povedať NIE.
- Poskytnutie informácií o trestnoprávnej zodpovednosti mládeže v styku s drogou.
- Poskytnutie základných informácií o šikanovaní. Prevencii a riešeniu šikanovania sa zvlášť venuje samostatný dokument školy – Prevencia a riešenie šikanovania.
- Preferovanie a zdôrazňovanie zdravého životného štýlu u žiakov a vytváranie podmienok pre formovanie zdravej osobnosti žiaka.
- Vytváranie príležitostí pre mimoškolské a voľno-časové aktivity k tráveniu času zmysluplnou formou.
- Vytváranie a realizácia preventívnych aktivít v spolupráci s CPPPaP Ševčekova, Bratislava a inými inštitúciami a organizáciami ponúkajúcimi odborne garantované preventívne programy. Pri ich výbere berieme do úvahy odporúčania aktuálnych POP a preverujeme preventívne programy ponúkané školám, aby sa predišlo prípadnému vplyvu zhubných kultov a siekt na žiakov.
- Sprostredkovanie poradenstva v oblasti prevencie zneužívania legálnych a nelegálnych drog, šikanovania, sociálno-patologických javov, HIV/AIDS, tehotenstva v mladom veku.
- Spolupráca s rodičmi.
- Sprostredkovanie kontaktov na odborníkov venujúcich sa riešeniu daných problémov (napr. Centrum pre liečbu drogových závislostí, poradenské centrá, krízové centrá).
Čl. 4
Krízová intervencia
Krízovú intervenciu môžu poskytovať:
- Školský psychológ (pokiaľ nie je osobne zasiahnutý udalosťou) – v zmysle § 24 ods. 2 písm. a) a d) zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov krízovú intervenciu poskytuje školský psychológ, externý špecialista odborník v spolupráci s CPPPaP v rámci psychologickej intervencie a zároveň krízovú intervenciu zameranú na podporu duševného zdravia detí, žiakov a učiteľov v školách. Je žiaduce, aby tento zamestnanec mal absolvované špecializačné vzdelávanie v oblasti krízovej intervencie. Školský psychológ participuje na krízovom manažmente školy pre rôzne krízové situácie, ktoré sa môžu objaviť, aby v prípade potreby dokázal poskytnúť potrebnú pomoc a podporu pre žiakov, ktorí to budú potrebovať.
- Odborní zamestnanci školy a členovia školského podporného tímu (napr. školský špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg, liečebný pedagóg), ak absolvovali Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky akreditované špecializačné vzdelávanie – výcvik v oblasti krízovej intervencie.
- Zariadenie poradenstva a prevencie – centrum poradenstva a prevencie alebo špecializované centrum poradenstva a prevencie, prednostne tí jeho odborní zamestnanci, ktorí absolvovali vzdelávanie v krízovej intervencii.
- Ďalší relevantní poskytovatelia krízovej intervencie – organizácie a inštitúcie, ktorých zoznam, základná charakteristika a kontakty sú uvedené v čl. 9 tejto Internej smernice č.4.
Čl. 5
Úloha krízovej intervencie
1. Úlohou krízového intervenčného plánu školy je:
- posilniť solidaritu medzi žiakmi
- pomáhať budovať mravné princípy slušného správania vychádzajúce z pravidiel Vnútorného školského poriadku platného od 2.9. 2023.
- pomáhať budovať dôveru medzi žiakmi a učiteľmi a najmä školy ako bezpečnej inštitúcie, v ktorej idú učitelia príkladom formou dodržiavania pravidiel etického kódexu platného pre zamestnancov školy podľa internej smernice školy - Etický kódex pedagogixkého zamestnanca školy – učiteľa, príloha č. 1 k pracovnému poriadku 2019/2020.
- zabrániť prehĺbeniu vzniknutej krízovej situácie,
- znížiť jej negatívne dosahy krízy na žiakov,
- zmenšiť dobu potrebnú na odvrátenie ďalšieho nebezpečenstva a ohrozenia
- v prípade ohrozenia je súčasťou intervenčného krízového plánu SSŠŠ pre školský rok 2023/2024 aktualizovaná:
- Karta civilnej ochrany školy
- Dokumentácia opatrení varovania oyvateľstva k vyrozumenia osôb
- Menovacie dekréty veúceho štábu CO jej členov
- Metodika činnosti štábu civilnej ochrany školy
- Plán evakuácie žiakov, zamestnancov a osôb prevzatých do starostlivosti školy
- Plán materiálno-technického zabezpečenia jednotiek civilinej ochrany školy
- Plán ukrytia žiakov a zamestnancov školy
- Plán prípravy na civilnú ochranu školy
- Plán zabezpečenia prostriedkami individuálnej ochrany zamestnancov školy a osôb prevzatých do starostlivosti
- Príkaz riaditeľky školy na vykonanie záchranných prác
- Relácie do školského rozhlasu
2. Interná smernica o postupe pri prevencii, vzniku a riešení krízovej situácie v škole č. 4/2023/2024 upravuje základné postupy pri prevencii a pri vzniku krízovej situácie v škole, krízovej intervencii a možnostiach pomoci deťom/žiakom v prípade traumatizujúcich, mimoriadne stresujúcich a záťažových situácií a udalostí.
3. Predmetom tejto smernice nie je problematika šikanovania a kyberšikanovania, ktorá je rozpracovaná v samostatnom internom predpise školy.
4. Pod krízovou situáciou sa rozumie akákoľvek psychická aj fyzická traumatizujúca udalosť, ktorá prekračuje bežné zvládacie mechanizmy, je do značnej miery nepredvídateľná a nie úplne ovládateľná, ktorá ohrozuje psychický a fyzický stav žiakov a zamestnancov školy. Vyvoláva skutočné pocity tiesne a presahuje bežnú ľudskú skúsenosť.
5. Pre zlepšenie duševného zdravia zamestnancov a žiakov škola venuje systematickú pozornosť nimi zažívaných strát, podpore v rámci procesu smútenia.
Zdrojom akútnej krízovej situácie s dosahom na jednotlivca, triedu, školu môže byť najmä:
- strata rodiča, súrodenca, blízkej osoby – smrť žiaka, ktorý školu navštevoval; smrť učiteľa alebo zamestnanca, ktorý v škole pracoval; špecifickým prípadom je smrť žiaka alebo pedagogického/odborného zamestnanca v škole; nepriamo súvisiaca s prostredím školy: smrť žiaka alebo učiteľa napr. v dôsledku dlhodobej choroby, nesúvisiaca priamo s prostredím školy: smrť blízkej osoby, ktorá bola blízkou osobou žiaka alebo učiteľa;
- ťaživý rozvod/rozchod rodičov, starostlivosť po ňom, striedavá starostlivosť, presťahovanie a pod.,
- syndróm CAN (týranie, zneužívanie, zanedbávanie dieťaťa),
- zadržanie alebo uväznenie trestne zodpovedného žiaka, rodiča, zamestnanca školy,
- diagnostikovanie ťažkého ochorenia u dieťaťa/žiaka/člena rodiny,
- tehotenstvo,
- pandémia a postcovidová kríza u dieťaťa/žiaka v rodine,
- sebapoškodzovanie, pokus o samovraždu,
- samovražda,
- únos,
- zabitie,
- násilie, šikana, kyberšikana,
- deti vojnových utečencov na škole a i.,
- znásilnenie, hromadné dopravné nehody a hromadné nešťastia v školskom prostredí (školský výlet),
- ťažké úrazy, utopenie sa,
- prírodné katastrofy,
- požiar v budove,
- vojnový konflikt, ozbrojený konflikt, streľba na pôde školy, útok zbraňou
- teroristický čin, anonymné oznámenie o uložení bomby,
- tzv. „elektronické“ násilie – žiak je konfrontovaný s krajne násilným obsahom online (napr. videozáznam brutálnej popravy, vojnových situácií či týrania na ľuďoch alebo zvieratách),
- technické havárie,
- iné extrémne náročné školské situácie a krízy, ktoré výrazne negatívne ovplyvňujú prežívanie dieťaťa/dotknutej osoby.
1. Pre učiteľov:
Ako postupovať pri podozrení šikanovania, kyberšikanovania v škole?
Osobitné usmernenia pri riešení šikany sú spracované v školskej Internej smernici č. 3 – 2023/2024 o prevencii proti šikane.
Ako postupovať pri konzumácii tabakových výrobkov v škole?
- Vo vnútorných a vonkajších priestoroch školy je zakázané fajčiť, preto pri pristihnutí žiaka pri konzumácii cigariet a iných tabakových výrobkov mu musíme v ďalšej konzumácii zabrániť.
- Metodik prevencie spíše zápis z udalosti, ktorý si založí.
- Školský poriadok obsahuje ustanovenie o zákaze fajčenia v priestoroch školy a sankcie za porušenie tohto zákazu.
- Triedny učiteľ informuje zákonného zástupcu žiaka o porušení zákazu fajčenia.
- Nasledujú sankcie (znížená známka zo správania.) za porušenie zákazu konzumácie tabakových výrobkov určených školským poriadkom.
Ako postupovať pri požívaní alkoholu v škole?
- Vo vnútorných a vonkajších priestoroch školy je zakázané požívanie alkoholu, preto pri pristihnutí žiaka pri konzumácii alkoholu mu musíme v ďalšej konzumácii zabrániť.
- Školský poriadok obsahuje ustanovenie o zákaze konzumácie alkoholu v škole a sankcie za porušenie tohto zákazu.
- Ak žiakovi hrozí akútne nebezpečenstvo, je ohrozený na zdraví a živote, pedagogický pracovník situáciu posúdi a zabezpečí potrebnú pomoc a zavolá lekára.
- Ak žiak nie je schopný pokračovať vo vyučovaní, privolá sa zákonný zástupca žiaka, aby si ho vyzdvihol, prípadne sa pomoc žiada od orgánu sociálno-právnej ochrany.
- Metodik prevencie spíše zápis z udalosti, ktorý si založí.
- Triedny učiteľ informuje zákonného zástupcu žiaka o porušení zákazu konzumácie alkoholu.
- Pri opakovanom pristihnutí škola informuje orgán sociálno-právnej ochrany.
- Nasledujú sankcie (znížená známka zo správania.) za porušenie zákazu konzumácie alkoholu určených školským poriadkom.
Ako postupovať pri konzumácii omamných a psychotropných látok v škole?
- Vo vnútorných a vonkajších priestoroch školy je zakázané užívanie OPL, preto pri pristihnutí žiaka pri konzumácii OPL mu musíme v ďalšej konzumácii zabrániť a návykovú látku je potrebné zabezpečiť.
- Školský poriadok obsahuje ustanovenie o zákaze konzumácie OPL v škole a sankcie za porušenie tohto zákazu.
- Ak žiakovi hrozí akútne nebezpečenstvo, je ohrozený na zdraví a živote, pedagogický pracovník situáciu posúdi a zabezpečí potrebnú pomoc a zavolá lekára.
- Ak žiak nie je schopný pokračovať vo vyučovaní, privolá sa zákonný zástupca žiaka, aby si ho vyzdvihol, v prípade ak zákonný zástupca nie je zastihnuteľný, pomoc sa žiada od orgánu sociálno-právnej ochrany.
- Metodik prevencie spíše zápis z udalosti, ktorý si založí.
- Triedny učiteľ informuje zákonného zástupcu žiaka o porušenie zákazu užívania OPL a všetko nahlási orgánu sociálno-právnej ochrany dieťaťa.
- Nasledujú sankcie (znížená známka zo správania.) za porušenie zákazu užívania OPL určených školským poriadkom.
Ako p ostupovať pri náleze OPL v priestoroch školy?
- Pri náleze látky, ktorú môžeme považovať za OPL, vyrozumieme vedenie školy.
- Látku vložíme od obálky, zapečatíme, uschováme v trezore a zapíšeme dátum, čas a miesto nálezu a vyrozumieme políciu SR, ktorá vykoná zabezpečenie látky.
Ako postupovať pri zadržaní OPL u žiaka ?
- Pri náleze látky u žiaka, ktorú môžeme považovať za OPL, vyrozumieme vedenie školy.
- Spíšeme záznam s vyjadrením žiaka, u ktorého bola OPL nájdená, dátum, čas miesto nálezu a meno žiaka s jeho podpisom. Pri zápise a rozhovore je prítomný riaditeľ školy alebo zástupcu riaditeľa školy.
- Vyrozumieme zákonného zástupcu žiaka a políciu SR, ktorá vykoná zabezpečenie látky.
Olympiáda NEJ 2015
Do galérie Olympiáda NEJ 2015 boli pridané fotografie.
DOD 7.12.2015
Do galérie DOD 7.12.2015 boli pridané fotografie.
JUVYR 2015
Do galérie JUVYR 2015 boli pridané fotografie.
DOD 11/2015
Do galérie DOD 11/2015 boli pridané fotografie.
Talentové skúšky 2015
Do galérie Talentové skúšky 2015 boli pridané fotografie.
Prvé Maturity - 2015
Do galérie Prvé Maturity - 2015 boli pridané fotografie.
Triedny aktiv rodičov IV.AB sa koná 21.09.2016 o 18.30 hod
Triedny aktív aktív rodičov IV.AB v SŠSOŠ sa koná 21.09.2016 o 18.30 hod. v zelenej triede na II poschodí.
triedny učiteľ: Mgr. Roman Beitl
výchovný porasdca: Mgr. Maria Šimovičová
Triedny aktiv rodičov I.AB, II.AB, III.B sa koná 22.09.2016 o 17.00 hod
Triedny aktív aktív rodičov I.AB, II.AB, III.B v SŠSOŠ sa koná 22.09.2016 o 17.00 hod. v triedach podľa farieb:
I.AB - červená - I. poschodie - tr. uč. - Mgr. Tatiana Bollová
II.AB - žltá - II. poschodie - tr. uč. - Mgr. Iveta Darmová
III.B - modrá - II. poschodie - tr. uč. - Mgr. Tatiana Rohaľová
+ celý pedagog. zbor. sa tešia na prvé spoločné stretnutie v novom školskom roku 2016/2017
Deň otvorených dverí DOD 12.11.2014
Srdečne pozývame žiakov 9. ročníka ZŠ a ich rodičov na
,,Deň otvorených dverí”
streda 12.11.2014 9.30-13.30 hod.
Čaká na Vás zaujímavý program od 9.30 hod. do 13.30 hod.:
- privítanie a prezentácia školy
- základné informácie o možnosti štúdia na našej škole
- ukážky výcviku športovcov
- ukážky odborných predmetov chémia, biochémia, výživa a šport
Zaujímate sa o šport? Ste aktívnym športovcom?
Tak sa prihláste na našu
„Športovú školu, kde šport je súčasťou vyučovania“
Alexandra Patáková - 3. miesto GC WELTEN na European Ladies Club Trophy 2014!
Úspešná reprezentácia našej žiačky - golfistky Alexandry Patákovej na športovom zápolení na turnaji v Nemecku
3. miesto GC WELTEN na European Ladies Club Trophy 2014!
V dňoch 2.10. - 4.10.2014 sa v nemeckom golfovom rezorte Achental konal Pohár európskych majstrov žien – European Ladies Club Trophy, na ktorom sa zúčastnilo 13 klubových teamov – majstrov svojich krajín. Slovenskú republiku reprezentoval GC Welten v zložení Natália Hečková, Alexandra Patáková a Miriam Mesárošová. Blahoželáme!!!
Triedny aktív rodičov sa koná 18.9.2014 o 18.00 hod.
Triedny aktív rodičov v SŠSOŠ sa koná 18.9.2014 o 18.00 hod. v jedálni školy.
Príchod je cez hlavný vchod do školy.
Slávnostné otvorenie školského roka po rekonštrukcii školy 4.9.2014
Slávnostné otvorenie školského roka 2014/2015
bolo spojené s otvorením Súkromnej základnej francúzsko slovenskej školy
dňa 4.9.2014,
ktorého sa zúčastnil aj Peter Pellegrini
Minister školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.Foto:Rastislav Polák
FOTO: Milan Strojný
Otvorenie školského roka 2014/2015
Otvorenie školského roka 2014/2015 v Súkromnej športovej strednej odbornej škole M.C.Sklodowskej 1, Bratislava bude
2. septembra 2014 o 9.00 hod.
Vchod do školy po rekonštrukcii budovy je z bočného vchodu vedľa štadiona FC Petržalka Akadémia.
Oznamujeme Vám zmenené číslo účtu na platby školného :
ÚČET 2942456449/1100
Platby realizujte podla pokynov v zmuve o štúdiu. Školne je potrebne zaplatiť do 15.9.2014
Opravné skúšky 2014
Opravné skúšky v školskom roku 2013/2014 sa budú konať v dňoch 26.8.-27.8.2014
Utorok 26.8.2014 od 9.00 hod sa budú skúšať predmety:
Anglický jazyk, Právo a šport, Teória a didaktika v športe, Ekonomika, Základy športového manažmentu
Streda 27.8.2014 od 9.00 hod sa budú skúšať predmety:
Matematika, Dejepis, Nemecký jazyk
Rekonštrukcia školy pred dokončením!
Rekonštrukcia priestorov školy pokračuje míľovými krokmi. K dnešnému dňu sú vymenené všetky rozvody vody, kanalizácie, elektriny, všetky okná. Priestory sú kompletne namaľované. Inštalujú sa nové svietidlá, vypínače, zásuvky, sanita a radiátory. Budúci týždeň sa začína s pokládkou podlahovej krytiny. Škola z polovice už zateplená a začína sa aj obnova strešného plášťa. Teda zatiaľ všetko podľa stanoveného harmonogramu.
Aj týmto by som chcel poďakovať všetkým dodávateľom, ktorí realizujú rekonštrukciu školy s veľkým nasadením.
Škola vyhlasuje súťaž na vytvorenie loga školy
Vedenie školy a zriaďovateľ vyhlasujú súťaž o vytvorenie loga našej školy. Je to jedna z vecí, ktorá našej škole chýba a bolo by veľmi pekné ak by si logo navrhli naši študenti. Nemáme žiadne obmedzenia na motív alebo farebnosť. Najlepšie návrhy zverejníme na našej stránke a v škole a hlasovaním vyberieme víťaza.
Víťaz bude odmenený diplomom s podpisom vedenia školy :) Aj keď táto cena by bola sama o sebe určite dostatočne motivujúca, zriaďovateľ ešte prisľúbil vecnú odmenu podľa výberu víťaza v hodnote 500 eur.
Na vaše návrhy sa veľmi tešíme.
Mobilní používatelia
- Milí mobilní používatelia,
Váš rozvrh si môžete skontrolovať aj na Vašom mobilnom zariadení. Ak máte iPad, iPhone alebo Android zariadenie, môžete si stiahnuť natívnu aplikáciu pre Vaše zariadenie.
Pre viac informácii, pozrite prosím mobile.edupage.org
Rozvrhy a suplovanie
- Milí učitelia a študenti,
môžete si skontrolovať Váš rozvrh a aktuálne suplovanie. Stačí kliknúť na odkaz v hornej časti stránky.